nie masz konta? zarejestruj się! |
- Rejestracja
- Szczegóły
Osoba zarządzająca transportem drogowym rzeczy (szkolenie)
Szkolenie internetowe (e-learning) - cena brutto za osobęMiejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu
Szkolenie przewidziane jest dla osób będących lub zamierzających być osobami zarządzającymi transportem drogowym rzeczy. Zawiera wiedzę niezbędną dla tych osób.
- Zakończenie: 31 grudnia 2023 r.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Przepisy Unii Europejskiej wprowadziły w transporcie pojęcie osoby zarządzającej transportem drogowym rzeczy, który może być zatrudniony u przewoźnika drogowego, jako dyplomowany kierownik transportu drogowego rzeczy. Wymienione przepis zdefiniowały zakres wiedzy, jaką musi posiadać osoba zarządzająca transportem drogowym, a wiedza ta musi być poparta uzyskaniem certyfikatu kompetencji zawodowych (takiego samego, jak dla przewoźnika drogowego rzeczy) oraz dodatkowej wiedzy, jaka jest wymagana od kierowców zawodowych. Osoba zarządzająca transportem drogowym może być zatrudniona u przewoźnika w ramach umowy o pracę lub działać na jego rzecz w ramach umowy cywilno-prawnej (umowy zlecenia). W pierwszym przypadku osoba zarządzająca transportem może zarządzać wszystkim pojazdami przewoźnika drogowego i wszystkimi jego kierowcami. W drugim przypadku swoje usługi osoba zarządzająca transportem drogowym rzeczy może świadczyć swoje usługi nie więcej niż 4 przewoźnikom i zarządzać łącznie nie więcej niż 50-cioma pojazdami i kierowcami.Do kogo skierowane jest szkolenia?
Rozporządzenie (WE) nr 1071/2009 oraz polska ustawa o transporcie drogowym definiują dwa warunki, które muszą być spełnione, aby uzyskać uprawnienia osoby zarządzającej transportem drogowym: Posiadanie certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego rzeczy. Dobrą reputację zawodową (niekaralność sądowa w określonych rodzajach prawa zdefiniowanych w przepisach). Ponadto musi:Jakie warunki są wymagane, aby zostać osobą zarządzającą transportem drogowym?
Miejsce szkolenia: szkolenie prowadzone jest w trybie internetowym w dowolnym miejscu. w którym jest komputer i dostęp do Internetu. Termin szkolenia: do uzgodnienia z osobą szkoloną. Czas trwania szkolenia: 16 godzin. Czas dostępu do szkolenia: 15 dni od momentu udostępnienia.. Cena szkolenia: 553,50 PLN (450 PLN netto + 23% VAT). Należność należy wpłacić: Udostępnienie szkolenia: po wpływie należności na konto bankowe lub wcześniej po przesłaniu potwierdzenia bankowego wpłaty na adres bmadej@atut-bm.pl.Miejsce, termin, czas trwania i dostępu oraz cena szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w trybie internetowym (e-learning). Osoba szkolona po zapisaniu się i dokonaniu opłaty otrzymuje drogą emailową login i hasło dostępu do szkolenia wraz z instrukcją zalogowania i korzystania ze szkolenia. W ramach szkolenia udostępniamy internetową platformę szkoleniową na okres 15 dni, a na niej:. W czasie szkolenia osoba szkolona ma dostęp do komunikatora (wewnętrznej poczty elektronicznej) umożliwiającej kontakt z wykładowcami i zadawania pytań. Pytania można zadawać również w formie telefonicznej (Bogusław Madej - tel. 690 936 501) lub za pośrednictwem publicznej poczty elektronicznej (bmadej@atut-bm.pl).Co oferujemy na szkoleniu?
Konieczność dostępu do komputera z systemem WINDOWS oraz głośników podłączonych do komputera lub wbudowanych w niego (w szkoleniu jest prowadzony wykład głosowy, stąd konieczność głośników). Zalecane przeglądarki internetowe: Mozilla Firefox, Opera, Chrome.Wymagania
Jak obsługujemy osoby szkolone?
Naszym celem jest poszerzenie wiedzy osób zarządzających transportem do zakresu wymaganej na tym stanowisku pracy. Nasz cel szkoleniowy
Program szkolenia
OSOBA ZARZĄDZAJĄCA TRANSPORTEM DROGOWYM Zasady dopuszczania do przewozów osób w międzynarodowym publicznym transporcie drogowym wg nowych przepisów Podstawowe warunki prawidłowego załadunku pojazdów i mocowania na nich ładunków Fakturowanie usługSpis treści podręcznika
Wymagania wobec osoby zarządzającej transportem drogowym
Dobra reputacja osoby zarządzającej transportem drogowym
Certyfikat kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem drogowym
ZARZĄDZANIE FLOTĄ POJAZDÓW
Parametry techniczne pojazdów
Ergonomia na stanowisku pracy kierowcy
Utrzymanie stanu technicznego pojazdów
Rejestracja pojazdów
Wymaganie przedrejestracyjne wobec nowych pojazdów
Wymaganie przedrejestracyjne wobec używanych pojazdów
Rejestracja pojazdów
Zasady eksploatacji pojazdów
Obsługa pojazdów
Naprawy pojazdów
Zużycie pojazdów
Ubezpieczenia komunikacyjne
Ubezpieczenie OC w ruchu drogowym
Ubezpieczenie „Zielona Karta”
Ubezpieczenie AC komunikacyjne
Ubezpieczenie NNW
Ubezpieczenie Car Assistance
Ekologia w transporcie drogowym
ZARZĄDZANIE KIEROWCAMI
Obowiązki kierowcy zawodowego
Charakterystyka zawodu kierowcy
Czynności kontrolne kierowcy samochodu ciężarowego
Czynności kontrolne kierowcy autobusu dalekobieżnego
Kierowca jako czynnik ludzki w transporcie drogowym
Predyspozycje kierowcy
Cechy i umiejętności marketingowe kierowcy
Bezpieczeństwo pracy kierowców
Wymagania prawne wobec kierowców
Posiadanie wymaganego prawa jazdy
Posiadanie kwalifikacji zawodowych
Zagrożenia na stanowisku pracy kierowcy
Zagrożenia ze strony substancji szkodliwych związanych z pojazdem
Zagrożenia związane z wykonywaniem przewozów
Zagrożenia związane z ruchem drogowym
Zagrożenia wywołane warunkami atmosferycznymi
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Wpływ kierowcy na bezpieczeństwo ruchu drogowego
Zachowanie kierowcy w wypadku drogowym
Zachowanie kierowcy w przypadku pożaru pojazdu lub ładunku
Ekodriving jako narzędzie jazdy ekologicznej i defensywnej
ZARZĄDZANIE TRANSPORTEM DROGOWYM
Przepisy cywilno-prawne
Umowy cywilno-prawne
Upadłość przedsiębiorstwa
Prawo pracy i socjalne
Elementy prawa pracy
Informacje ogólne
Umowy o pracę
Wynagrodzenie i jego ochrona oraz inne świadczenia
Obowiązki pracodawcy
Prawa i obowiązki pracowników
Odpowiedzialność pracowników
Czas pracy pracowników
Praca pracowników w niedziele i święta
Podróże służbowe
Urlopy pracownicze
Czas pracy kierowców
Definicja czasu pracy kierowców
Systemy czasu pracy
Unijne normy czasu pracy kierowców
Normy czasu prowadzenia pojazdu i przerw w prowadzeniu
Normy czasu odpoczynku kierowcy
Normy tygodniowego odpoczynku kierowcy w okazjonalnych przewozach osób
Odstępstwa od przestrzegania przepisów rozporządzenie (WE) nr 561/2006
Krajowe normy czasu prowadzenia pojazdu, przerw w prowadzeniu i odpoczynków kierowców wykonujących regularne przewozy osób na trasach do 50 km
Przerwy socjalne w pracy kierowców
Nocna praca kierowców
Praca kierowców w godzinach nadliczbowych
Czas pracy kierowców niepozostających w stosunku pracy
Tachografy
Tachografy analogowe
Tachografy cyfrowe
Kontrola tachografów i czasu pracy kierowcy
Eksploatacja tachografów
Eksploatacja tachografów - Obowiązki pracodawcy
Eksploatacja tachografów – obowiązki kierowcy
Rozliczenia finansowo-księgowe
Bankowe rozliczenia finansowe
Rozliczenia gotówkowe
Rozliczenia bezgotówkowe
Rachunkowość
Księgowość
Koszty w transporcie
Kalkulacja działalności gospodarczej
Sprawozdawczość finansowa
Odpowiedzialność w zakresie rachunkowości
Podatki
Podatki związane z majątkiem trwałym
Podatki związane z eksploatacją pojazdów
Podatki związane z działalnością gospodarczą
Zasady dopuszczania do rynku transportowego
Zasady zakładania działalności gospodarczej
Zasady dopuszczania do krajowego rynku transportowego osób lub rzeczy
Zasady dopuszczania do międzynarodowego rynku transportowego osób i rzeczy
Dodatkowe warunki dopuszczania do wykonywania transportu drogowego osób
Rodzaje przewozów osób
Zasady dopuszczania do krajowego rynku transportowego osób wg ustawy o transporcie drogowym
Zasady dopuszczania do krajowego rynku transportowego osób wg ustawy o publicznym transporcie zbiorowym
Transport zbiorowy użyteczności publicznej
Transport zbiorowy niemający statusu użyteczności publicznej
Dodatkowe warunki dopuszczenia wykonywania transportu drogowego rzeczy
Dodatkowe warunki dopuszczenia do wykonywania krajowego transportu drogowego rzeczy
Dodatkowe warunki dopuszczania do wykonywania międzynarodowego transportu drogowego rzeczy
ZASADY WYKONYWANIA TRANSPORTU DROGOWEGO
Podstawy prawne wykonywania transportu drogowego
Podstawy prawne wykonywania transportu drogowego osób
Umowa przewozu osób
Umowa przewozu bagażu
Prawa pasażerów
Honorowanie ulg obywateli
Rozkłady jazdy w publicznej komunikacji autobusowej
Podstawy prawne wykonywania transportu drogowego rzeczy
Wykonywanie przewozów kabotażowych
Przewozy kabotażowe na obszarze Unii Europejskiej
Przewozy kabotażowe poza obszarem Unii Europejskiej
Pakiet Mobilności
Informacje ogólne
Co zawiera Pakiet Mobilności
Zmiany dotyczące czasu pracy kierowców i obsługi tachografów
Zasady odbierania regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie
Powrót kierowcy w określonym czasie do bazy
Odstępstwa od norm dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu
Zasady wykorzystywania przerw w załodze kilkuosobowej
Rejestracja kraju, do którego wjeżdża kierowca
Powrót pojazdu w określonym okresie do bazy macierzystej
Rozszerzenie okresu kontroli na drodze
Obowiązek posiadania inteligentnych tachografów
Zmiany dotyczące dostępu do zawodu przewoźnika drogowego
Profesjonalizacja rynku transportu lekkiego
Nowe warunki związane z wymogiem dobrej reputacji przewoźnika
Zwiększenie utrudnień w wykonywaniu kabotażu
Kary dla kontrahentów przewoźników
Zmiany w delegowaniu kierowców i rekompensacie do płacy minimalnej
Umowy międzynarodowe
Prawo Unii Europejskiej
Umowy bilateralne
Konwencje międzynarodowe
Konwencje międzynarodowe w przewozach osób i rzeczy
Konwencje międzynarodowe w przewozach osób
Konwencje w międzynarodowych przewozach rzeczy
Warunki dostaw
Ubezpieczenia transportowe
Uzyskiwanie zleceń transportowych
Wizerunek firmy transportowej
Co to jest wizerunek firmy?
Metody budowania wizerunku firmy
Kierowca a wizerunek firmy
Marketing w firmie transportowej
Negocjacje w transporcie drogowym
Kalkulacje usług przewozowych
Rola informacji i nowoczesne techniki elektroniczne w zarządzaniu
Co to jest EDI?
Techniki elektroniczne
Systemy komputerowe
Sieci komputerowe
Usługi telekomunikacyjne
Realizacja przewozów
Wymagane dokumenty przewozowe
Krajowy list przewozowy
Międzynarodowy list przewozowy CMR
System i karnet TIR
Załadunek pojazdów i mocowanie ładunków
Bezpieczeństwo przewozu
Obowiązki uczestników przewozu
Czynniki decydujące o prawidłowym załadunku pojazdu
Ograniczenia konstrukcyjne nadwozi pojazdów
Ograniczenia ładowania pojazdów
Stabilność ładunku
Zasady rozmieszczania ładunków w pojeździe
Sposoby mocowania ładunku i środki do tego stosowane
Ograniczenia w ruchu drogowym
Realizacja przewozów specjalizowanych
Realizacja przewozów specjalizowanych osób
Realizacja przewozów specjalizowanych rzeczy
Przewozy towarów niebezpiecznych
Przewozy szybko psujących się artykułów żywnościowych
Przewozy nienormatywne
Przewozy odpadów
Przewozy zwierząt
Przewozy kombinowane
Przewozy towarów wrażliwych
Reklamacje, roszczenia i odszkodowania
KONTROLE W TRANSPORCIE DROGOWYM
Kontrole administracyjne
Kontrole transportowe
System KREPTD
Inne kontrole
Taryfikator kar dla osoby zarządzającej transportem drogowym
BIBLIOGRAFIA
Ponad 50 lat pracy i doświadczenia w transporcie. W swojej pracy zawodowej przez kilkunastoletnie okresy był dyrektorem PKS w Częstochowie, kierownikiem Zakładu w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie i prezesem utworzonej przez siebie Akademii Transportu i Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w Warszawie. W roku 2019 zrezygnował z kierowania Akademią i założył samodzielną własną firmę ATUT-BM Sp. z o.o. również w Warszawie. Autor lub współautor wielu wdrożeń naukowo-badawczych, kilkudziesięciu referatów konferencyjnych i kilkunastu książek o tematyce transportowej i spedycyjnej. Wieloletni wykładowca uczelniany, szkół średnich oraz prowadzący szkolenia stacjonarne, internetowe (e-learning i blended learning) i webinarowe dla dorosłych.Kwalifikacje wykładowców
Kurs | Do końca | Opcje |
Czas pracy kierowców Czas pracy kierowców jest ściśle kontrolowany przez Inspekcję Transportu Drogowego. i Państwową Inspekcję Pracy. Jest również tematem, w którym występuje najwięcej kar nakładanych na kierowców i przewoźników. W niniejszym szkoleniu omówiono przepisy Unii Europejskiej i przepisy polskie, które regulują tę kwestię. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
deleted Testy egzaminacyjne w zakresie certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika w przewozach rzeczy. | ||
Przewozy artykułów żywnościowych (szkolenie) Nieprawidłowo produkowana i przewożona żywność na warunkach urągającym zasadom higieny może u końcowych konsumentów wywołać choroby, zatrucia i masowe epidemie. Dlatego produkcja i przewozy żywności są obłożone wieloma restrykcjami, które producenci żywności i przewoźnicy muszą spełnić. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Przewozy ładunków nienormatywnych (szkolenie) Przewozy nienormatywne to przewozy przekraczające dopuszczalne wymiary pojazdów, ich masy całkowite lub naciski osi na jezdnię. Większość z tych przewozów stanowi poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Albo nie mieszczą się w szerokości pasa drogi powodując zakłócenie ruchu drogowego, albo powodują niszczenie nawierzchni drogi z powodu jej przeciążenia. Dlatego każdy taki przewóz wymaga zgody odpowiednich władz, a jego realizacja bez tej zgody kończy się nałożeniem kar na przewoźnika. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Zasady prawidłowego załadunku pojazdu i mocowania ładunku (szkolenie) W szkoleniu omówiono przepisy nakazujące prawidłowy załadunek pojazdów i mocowanie na nich ładunków w sposób zapobiegający powstaniu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i niszczenia dróg przez pojazd z ładunkiem. - Zakończenie: 1 stycznia 2026 r. |