nie masz konta? zarejestruj się! |
- Rejestracja
- Szczegóły
Pakiet Mobilności (szkolenie)
Książka elektroniczna (Ebook) - Dostęp do czytaniaMiejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu
Unia Europejska w połowie 2020 roku ogłosiła zestaw przepisów składających się na Pakiet Mobilności w międzynarodowym transporcie drogowym.
⊞⊟Do kogo skierowane jest szkolenie?
Szkolenie kierujemy do przewoźników, spedytorów i kierowców wykonujących międzynarodowe przewozy rzeczy.
⊞⊟Jaki jest cel szkolenia?
Unia Europejska w połowie 2020 roku ogłosiła zestaw przepisów składających się na Pakiet Mobilności w międzynarodowym transporcie drogowym.
CELEM SZKOLENIA JEST szczegółowe zapoznanie osoby szkolonej z przepisami Pakietu Mobilności i terminami jego wdrażania. Omówione zmiany w przepisach o czasie pracy kierowców, użytkowaniu tachografów, dostępie do rynku międzynarodowych przewozów rzeczy, stosowaniu przewozów kabotażowych i delegowaniu kierowców w przewozach po obszarze Unii Europejskiej. Podano również wiele przykładów stosowania przewozów bilateralnych, multidrop i cross-trade oraz kabotażu ze wskazaniem, w których przewozach kierowca musi, albo nie musi być delegowany i w jaki sposób musi być wynagradzany.
⊞⊟Sposób prowadzenia szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w trybie internetowym (e-learning). Osoba szkolona po zapisaniu się i dokonaniu opłaty otrzymuje drogą emailową login i hasło dostępu do szkolenia wraz z instrukcją zalogowania i korzystania ze szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 4 godziny.
Dostęp do internetowej platformy szkoleniowej: 5 dni (tempo szkolenia reguluje osoba szkolona - w każdej chwili może przerwać szkolenie lub je wznowić w ciągu 5 dni dostępu).
⊞⊟Co oferujemy na szkoleniu?
W ramach szkolenia każdej osobie szkolonej zapewniamy:
- Przeprowadzenie szkolenia zgodnie z jego programem (patrz "Program szkolenia".
- Dostęp do internetowej platformy szkoleniowej 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu - osoba szkolona sama decyduje o wyborze godzin doby i dnia w ramach czasu dostępu (4 dni) do szkolenia się.
- Prezentację multimedialną (moduł ze slajdami opracowanymi w formie tekstowej, graficznej, filmowej i wykładem z podkładem głosowym lektora).
- Dostęp do elektronicznej książki (ebook - 40 stron) "Pakiet Mobilności".
- Po zakończeniu szkolenia - możliwość samodzielnego wydruku zaświadczenia z ukończenia szkolenia (format A4).
- W czasie szkolenia dostęp do komunikatora (wewnętrznej poczty elektronicznej) umożliwiającej kontakt z twórcą szkolenia i zadawania mu pytań. Pytania można zadawać również w formie telefonicznej (tel. 690 936 501) lub za pośrednictwem publicznej poczty elektronicznej (bmadej@atut-bm.pl).
⊞⊟Wymagania
Konieczność dostępu do komputera z systemem WINDOWS oraz głośników podłączonych do komputera lub wbudowanych w niego (w szkoleniu jest prowadzony wykład głosowy, stąd konieczność głośników).
Zalecane przeglądarki internetowe: Mozilla Firefox, Opera, Chrome.
⊞⊟Cena szkolenia
Cena szkolenia: 246 zł brutto.
Należność należy wpłacić: za pośrednictwem tPay przez stronę internetową https://szkolenia.atut-bm.pl/regrkt.html?op=1&eid=40 (zalecane) lub bezpośrednio na konto bankowe na konto bankowe w mBank nr konta 85 1140 2004 0000 3002 7850 5427 ( w tym przypadku na email bmadej@atutu-bm.pl należy przesłać nazwisko i imię, email, numer telefonu oraz dane do faktury, a także potwierdzenie wpłaty.
Udostępnienie szkolenia: po uzyskaniu informacji o zapłacie należności.
⊞⊟Terminy i miejsca szkolenia
Termin szkolenia: ustala samodzielnie osoba szkolona - my dostosowujemy się do tego terminu.
Miejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu (może być np. dom lub praca)
⊞⊟Program szkolenia oraz spis treści książki elektronicznej
INFORMACJE OGÓLNE
POWÓD WPROWADZENIA PAKIETU MOBILNOŚCI
CO ZAWIERA PAKIET MOBILNOŚCI?
Zmiany w czasie jazdy i odpoczynków kierowców
Zmiany wprowadzone od 20-08-2022 r.
Przerwa 45-minutowa w jeździe w załodze kilkuosobowej
Odbiór odpoczynków tygodniowych
Wykorzystanie odpoczynków na promie lub platformie pociągu
Odstępstwa od norm dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu
Okresowy powrót kierowcy do bazy macierzystej lun miejsca zamieszkania
Zmiany wprowadzone od 31-12-2024 r.
Zmiany wprowadzone od 1-07-2026 r.
Zmiany w zakresie użytkowania tachografów
Zmiany w użytkowaniu tachografów analogowych
Zmiany w użytkowaniu tachografów cyfrowych I generacji
Historia tachografów cyfrowych I generacji
Obowiązki kierowców w tachografach cyfrowych I generacji od 2-02-2022 r.
Zmiany w inteligentnych tachografach cyfrowych II generacji (smart I i smart II)
Zmiany w użytkowaniu inteligentnych tachografów cyfrowych II generacji (smart I)
Zmiany w użytkowaniu inteligentnych tachografów cyfrowych II generacji (smart II)
Wymuszenie wymiany tachografów starszego typu na inteligentne tachografy cyfrowe II generacji (smart II)
Zmiany w kartach tachograficznych
Definicje rodzajów przewozów międzynarodowych po obszarze Unii Europejskiej w ujęciu Pakietu Mobilności
Zmiany w zakresie dostępu do rynku transportu międzynarodowego w Unii Europejskiej
Zmiany w spełnianiu wymagań dobrej reputacji
Obecne warunki spełniania wymagań dobrej reputacji
Co zmienia Pakiet Mobilności w zasadach spełniania warunków dobrej reputacji?
Zmiana definicji siedziby firmy
Profesjonalizacji rynku transportu lekkiego
Zwiększenie utrudnień w wykonywaniu przewozów kabotażowych
Wykonywanie przewozów kabotażowych wg dotychczasowych przepisów
Zmiany Pakietu Mobilności w zakresie przewozów kabotażowych
Najważniejsze błędy przy wykonywaniu przewozów kabotażowych (przykłady)
Zwiększenia utrudnień w zakresie delegowania kierowców
Dotychczasowa praktyka w zakresie delegowania kierowców
Zmiany w zakresie delegowania kierowców
Zasady wynagradzania kierowców delegowanych
Dotychczasowe zasady wynagradzania kierowców delegowanych
Nowe zasady wynagradzania kierowców delegowanych
Zasady wynagradzania kierowców pozostałych
BIBLIOGRAFIA
⊞⊟RODO
Posiadamy wdrożony system ochrony danych osobowych RODO. Dane osobowe każdej osoby szkolonej są w nas chronione zgodnie z przepisami RODO. Każda osoba szkolona logująca się po raz pierwszy na internetową platformę szkoleniową jest zapoznana z naszym systemem i potwierdza to wypełnieniem krótkiej ankiety. Po szkoleniu w każdym czasie osoba szkolona ma prawo żądania usunięcia z naszej bazy swoich danych osobowych. Takie żądanie może zgłosić bezpośrednio do systemu RODO na platformie szkoleniowej.
⊞⊟Kwalifikacje wykładowców
Nasi wykładowcy posiadają umiejętności pedagogiczne i gruntowną wiedzę transportową, którą przekazują na szkoleniach. Właściciel firmy dr inż. Bogusław Madej zaliczył ponad 50 lat pracy i doświadczenia w transporcie. W swojej pracy zawodowej przez kilkunastoletnie okresy był dyrektorem PKS w Częstochowie, kierownikiem Zakładu w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie, prezesem Akademii Transportu i Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w Warszawie, a obecnie założył i prowadzi ATUT-BM Sp. z o.o. również w Warszawie. Autor lub współautor wielu wdrożeń naukowo-badawczych, kilkudziesięciu referatów konferencyjnych i kilkunastu książek o tematyce transportowej. Wieloletni wykładowca uczelniany oraz prowadzący szkolenia dla dorosłych. Posiada wieloletnie doświadczenie naukowe, pedagogiczne i praktyczne w transporcie drogowym.

Kurs | Do końca | Opcje |
Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika rzeczy (częściowe szkolenie - tylko testy) Szkolenie cząstkowe zawierające dostęp tylko do testów egzaminacyjnych dla osób przygotowujących się na egzamin do uzyskania certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego rzeczy. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika rzeczy (pełne szkolenie) Szkolenie przygotowujące osobę szkoloną na egzamin do uzyskania certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika rzeczy. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Przewozy artykułów żywnościowych (szkolenie na zlecenie firm) Nieprawidłowo produkowana i przewożona żywność na warunkach urągającym zasadom higieny może u końcowych konsumentów wywołać choroby, zatrucia i masowe epidemie. Dlatego produkcja i przewozy żywności są obłożone wieloma restrykcjami, które producenci żywności i przewoźnicy muszą spełnić. | ||
Przewozy ładunków nienormatywnych (szkolenie na zlecenie firm) Przewozy nienormatywne to przewozy przekraczające dopuszczalne wymiary pojazdów, ich masy całkowite lub naciski osi na jezdnię. Większość z tych przewozów stanowi poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Albo nie mieszczą się w szerokości pasa drogi powodując zakłócenie ruchu drogowego, albo powodują niszczenie nawierzchni drogi z powodu jej przeciążenia. Dlatego każdy taki przewóz wymaga zgody odpowiednich władz, a jego realizacja bez tej zgody kończy się nałożeniem kar na przewoźnika. | ||
Przewozy towarów niebezpiecznych (szkolenie dla nadzoru) Szkolenie zawierające podstawowe informacje z zakresu transportu drogowego towarów niebezpiecznych. Przeznaczone jest dla nadzoru zrządzającego przewozem rzeczy oraz dla nadzoru i pracowników magazynów zajmujących się załadunkiem i rozładunkiem towarów niebezpiecznych. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Zasady prawidłowego załadunku pojazdu i mocowania ładunku (szkolenie na zlecenie firm) W szkoleniu omawiane są przepisy nakazujące prawidłowy załadunek pojazdów i mocowanie na nich ładunków w sposób zapobiegający powstaniu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i niszczenia dróg przez pojazd z ładunkiem. |