nie masz konta? zarejestruj się! |
- Rejestracja
- Szczegóły
Zasady prawidłowego załadunku pojazdu i mocowania ładunku (szkolenie na zlecenie firm)
Szkolenie grupowe (stacjonarne) w zakładzie pracy (na zamówienie) - cena do negocjacjiMiejsce szkolenia: siedziba Zleceniodawcy szkolenia lub inne wskazane przez niego miejsce
W szkoleniu omawiane są przepisy nakazujące prawidłowy załadunek pojazdów i mocowanie na nich ładunków w sposób zapobiegający powstaniu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i niszczenia dróg przez pojazd z ładunkiem.
Telefon: 690 936 501 (Bogusław Madej) Email: bmadej@atut-bm.pl Kontakt do negocjacji
Zadzwoń lub prześlij zapytanie ------>
Szkolenie skierowane jest do:Do kogo skierowane jest szkolenie?
Nieprawidłowo załadowany pojazd i niezamocowany lub źle zamocowany na nim ładunek dla załadowcy, przewoźnika i kierowcy może być znacznym ryzykiem podczas transportu towaru powodując zagrożenie w ruchu drogowym, a w szczególności może: W czasie jazdy na ładunek działają znaczne siły bezwładności, których lekceważenie może zakończyć się uszkodzeniem pojazdu i ciężkimi obrażeniami ludzi łącznie z utratą przez nich życia. Z powyższych względów każde niedopatrzenie w zakresie załadunku pojazdu i mocowania na nim ładunku podczas kontroli drogowej prowadzonej przez Inspekcję Transportu Drogowego kończy się dotkliwymi karami pieniężnymi nakładanymi na załadowcę, przewoźnika i kierowcę, a w przypadku ofiar w ludziach zaniedbania te są traktowane, jako przestępstwo karne i winni odpowiadają przed prokuratorem i organami sądowymi. CELEM SZKOLENIA JEST zapoznanie osoby szkolonej z obowiązującymi przepisami w zakresie załadunku pojazdów i mocowania na nich ładunków w sposób zapobiegający powstaniu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i niszczenia dróg przez pojazd z ładunkiem.Jaki jest cel szkolenia?
Dr inż. Bogusław Madej Ponad 50 lat pracy i doświadczenia w transporcie. W swojej pracy zawodowej przez kilkunastoletnie okresy był dyrektorem PKS w Częstochowie, kierownikiem Zakładu w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie i prezesem utworzonej przez siebie Akademii Transportu i Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w Warszawie. W roku 2019 zrezygnował z kierowania Akademią i założył samodzielną własną firmę ATUT-BM Sp. z o.o. również w Warszawie. Autor lub współautor wielu wdrożeń naukowo-badawczych, kilkudziesięciu referatów konferencyjnych i kilkunastu książek o tematyce transportowej i spedycyjnej. Wieloletni wykładowca uczelniany, szkół średnich oraz prowadzący szkolenia stacjonarne, internetowe (e-learning i blended learning) i webinarowe dla dorosłych.Kwalifikacje wykładowcy?
Miejsce szkolenia: szkolenie prowadzone jest w trybie stacjonarnym w miejscu i sali wskazanej przez Zleceniodawcę (najczęściej jest to w siedzibie Zleceniodawcy). Termin szkolenia: do uzgodnienia ze Zleceniodawcą. Czas trwania szkolenia: 6 godzin. Cena szkolenia: 4 000 zł brutto. (do 10 osób szkolonych). do uzgodnienia (powyżej 10 osób szkolonych).Miejsce, termin, czas trwania i cena szkolenia
W ramach szkolenia każdej osobie szkolonej zapewniamy:Co oferujemy na szkoleniu?
Przywozimy na szkolenie:Co przywozimy na szkolenie?
Od Zleceniodawcy szkolenia oczekujemy:Czego oczekujemy od Zleceniodawcy?
Program szkolenia
Bezpieczeństwo drogowe i eksploatacyjne transportu ładunków - omówienie.
Obowiązki i odpowiedzialność załadowcy pojazdu (nadawcy, odbiorcy lub spedytora), przewoźnika i kierowcy w zakresie załadunku pojazdów i mocowania na nich ładunków. Przepisy w sprawie rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej w transporcie drogowym.
Ograniczenia w ładowaniu pojazdów spowodowane ograniczeniami konstrukcji dróg oraz ograniczeniami wynikającymi z sił bezwładności generowanych przez styl jazdy kierowców.
Rodzaje i omówienie rodzajów podatków i opłat występujących w transporcie drogowym.
Pojęcie sił bezwładności, skąd się biorą i jakie są skutki ich działania. Sposoby minimalizowania działania siła bezwładności. Plan ładowania pojazdu i jego zastosowanie w ładowaniu pojazdu.
Zasady dopuszczania do sposobów mocowania ładunków. Mocowanie blokowe, dociskowe, odciągowe i mieszane.
Omówienie rodzajów sprzętu mocującego. Materiały sztauerskie w mocowaniu blokowym. Pasy w mocowaniu dociskowym. Pasy, łańcuchy i liny w mocowaniu odciągowym. Pomocniczy osprzęt mocujący., masy całkowite, naciski osi, przeglądy techniczne, normy ekologiczne pojazdów.
Zasady wyliczania metodą rachunkową, tablicową i szablonową ilości pasów mocujących w mocowaniu dociskowym zabezpieczających ładunek przed przemieszczaniem i przewróceniem się ładunku w czasie jazdy pojazdu. Przykłady.
Zasady wyliczania metodą rachunkową, tablicową i szablonową wytrzymałości odciągów w mocowaniu odciągowym zabezpieczających ładunek przed przemieszczaniem i przewróceniem się ładunku w czasie jazdy pojazdu. Przykłady.
Omówienie zaleceń Unii Transportu Drogowego w zakresie mocowania ładunków na skrzyni ładunkowej pojazdu.
Podstawowe pojęcia w załadunku pojazdów i mocowania na nich ładunków.
Test egzaminacyjny zaliczający odbycie szkolenia.
1. DLACZEGO PRAWIDŁOWY ZAŁADUNEK POJAZDU I MOCOWANIE NA NIM ŁADUNKU JEST KONIECZNOŚCIĄ? 2. WYMAGANIA OBOWIĄZUJĄCE W TRANSPORCIE DROGOWYM. a) Wymagania w transporcie drogowym wobec pojazdów. b) Ograniczenia w ładowaniu pojazdów. ♦ Ograniczenia wynikające z konstrukcji dróg. ♦ Ograniczenia wynikające z konstrukcji pojazdów. ♦ Ograniczenia wynikające z praw fizyki. c) Siły działające w pojeździe. ♦ Siły działające na pojazd i ładunek. - Ciężar pojazdu i naciski osi. - Siła bezwładności. - Jazda na łuku drogi i siła odśrodkowa. ♦ Siły utrzymujące ładunek. - Siła tarcia, - Siła zabezpieczenia. - Siła napinająca. ♦ Która z sił jest najbardziej skuteczne w mocowaniu ładunku? ♦ Skutki działania sił w pojeździe. d) Stabilność pojazdu. e) Wymagania konstrukcyjne wobec nadwozi pojazdów ♦ Wytrzymałość ścian skrzyni ładunkowej pojazdu ♦ Punkty mocowania ładunku w pojeździe f) Dopuszczalne obciążenie podłogi skrzyni ładunkowej 3. ZASADY PRAWIDŁOWEGO ZAŁADUNKU POJAZDÓW. a) Ogólne zasady rozmieszczenia ładunku na pojeździe. b) Środek ciężkości ładunku c) Plan ładowania pojazdu d) Ocena obciążenia osi pojazdu 4. OPAKOWANIA I ICH ROLA W MOCOWANIU ŁADUNKÓW. 5. ZASADY PRAWIDŁOWEGO MOCOWANIA ŁADUNKÓW. a) Rodzaje mocowania ładunków. ♦ Mocowanie blokowe. - Mocowanie blokowe za pomocą materiałów sztauerskich. - Mocowanie blokowe ładunków za pomocą progów i płyt. - Mocowanie blokowe między rzędami sekcji ładunku. - Mocowanie blokowe za pomocą klinów i łożysk klinowych. - Mocowanie blokowe za pomocą połączeń międzyściennych. ♦ Mocowanie ładunku z zastosowaniem odciągów. - Mocowanie dociskowe ładunków. - Mocowanie ładunku odciągami pętlowymi. - Szpringowe mocowanie ładunku. - Mocowanie odciągami przepasującymi ładunek. - Bezpośrednie mocowanie ładunków za pomocą odciągów prostych. ♦ Mocowanie ładunku za pomocą ryglowania. ♦ Mieszane mocowanie ładunków. b) Rodzaje środków mocujących. ♦ Dobór środków mocujących. ♦ Pasy mocujące. ♦ Łańcuchy mocujące. ♦ Liny mocujące. ♦ Pomocnicze środki mocowania ładunków. ♦ Podstawowe parametry środków mocujących. c) Obliczanie skutecznego mocowania ładunków w pojeździe. ♦ Ogólne informacje na temat obliczania skuteczności sposobów obliczania ładunków w pojeździe. ♦ Obliczanie skutecznego mocowania ładunków wg normy PN-EN 12195-1:2000. - Dociskowe mocowanie ładunków – obliczanie wytrzymałości pasów. - Pętlowe mocowanie ładunków – obliczanie wytrzymałości odciągów. - Szpringowe mocowanie ładunków - obliczanie. - Bezpośrednie odciągowe mocowanie ładunków - obliczanie. ♦ Dociskowe mocowanie ładunków pasami mocującymi wg zaleceń niemieckiej - Metoda rachunkowa. - Metoda tabelaryczna. - Metoda szablonowa. ♦ Dociskowe mocowanie ładunków łańcuchami mocującymi wg zaleceń austriackiej firmy niemieckiej firmy d) Obliczanie skutecznego mocowania ładunków odciągami łańcuchowymi wg zaleceń firmy niemieckiej DOLEZYCH. ♦ Mocowanie ładunków odciągami po przekątnej – obliczanie wytrzymałości - Metoda rachunkowa. - Metoda tablicowa. - Metoda szablonowa. ♦ Mocowanie ładunków odciągami ukośnymi – obliczanie wytrzymałości łańcuchów. ♦ Mocowanie ładunków odciągami poziomymi – obliczanie wytrzymałości odciągów. e) Kiedy należy stosować odciągi łańcuchowe, a kiedy pasy transportowe? 6. PODSTAWOWE ZALECENIA IRU DOTYCZĄCE ZAŁADUNKU POJAZDÓW I MOCOWANIA ŁADUNKÓW. a) Zalecenia ogólne. ♦ Zalecenia dotyczące ładowania pojazdu. ♦ Zalecenia dotyczące umocowania ładunku w pojeździe. b) Zalecenia szczególne IRU dotyczące załadunku pojazdów i mocowania ładunków. ♦ Przewozy ładunków paletowych. ♦ Przewozy płyt cienkościennych i blach. ♦ Przewozy ładunków sypkich masowych. ♦ Przewozy ładunków płynnych masowych. ♦ Przewozy ładunków paczkowanych (drobnicy). ♦ Przewozy ładunków wiszących. ♦ Przewozy elementów walcowych. ♦ Przewozy ładunków o znacznej długości. ♦ Zasady załadunku drewna wzdłuż osi pojazdu. ♦ Zasady załadunku drewna poprzecznie do osi pojazdu. ♦ Przewozy dużych ładunków jednostkowych i odlewów. ♦ Przewozy innych pojazdów. ♦ Przewozy kontenerów. ♦ Zasady przewozu zwierząt. ♦ Zasady przewozu artykułów żywnościowych szybko psujących się. ♦ Zasady przewozu towarów niebezpiecznych. 7. UCZESTNICY PRZEWOZU ORAZ ICH OBOWIĄZKI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ. a) Obowiązki uczestników przewozu wg kodeksu drogowego. b) Obowiązki i odpowiedzialność załadowcy. c) Obowiązki i odpowiedzialność przewoźnika. d) Odpowiedzialność wykroczeniowa i karna. e) Obowiązki i odpowiedzialność kierowcy. 8. LISTA CZYNNOŚCI ŁADOWANIA POJAZDU. 9. TABELE DO OBLICZANIA ŚRODKÓW MOCUJĄCYCH. 10. Literatura.Spis treści podręcznika (materiałów szkoleniowych)
firmy DOLEZYCH).
PEWAG).
łańcuchów.
Posiadamy wdrożony system ochrony danych osobowych RODO. Dane osobowe każdej osoby szkolonej są w nas chronione zgodnie z przepisami RODO. Każda osoba szkolona logująca się po raz pierwszy na internetową platformę szkoleniową jest zapoznana z naszym systemem i potwierdza to wypełnieniem krótkiej ankiety. Po szkoleniu w każdym czasie osoba szkolona ma prawo żądania usunięcia z naszej bazy swoich danych osobowych. Takie żądanie może zgłosić bezpośrednio do systemu RODO na platformie szkoleniowej.RODO
Kurs | Do końca | Opcje |
Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika rzeczy (częściowe szkolenie - tylko testy) Szkolenie cząstkowe zawierające dostęp tylko do testów egzaminacyjnych dla osób przygotowujących się na egzamin do uzyskania certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika drogowego rzeczy. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika rzeczy (pełne szkolenie) Edycja podstawowa dla szkolenia osób z naboru wolnego. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Pakiet Mobilności (szkolenie) Unia Europejska w połowie 2020 roku ogłosiła zestaw przepisów składających się na Pakiet Mobilności w międzynarodowym transporcie drogowym. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Przewozy artykułów żywnościowych (szkolenie na zlecenie firm) Nieprawidłowo produkowana i przewożona żywność na warunkach urągającym zasadom higieny może u końcowych konsumentów wywołać choroby, zatrucia i masowe epidemie. Dlatego produkcja i przewozy żywności są obłożone wieloma restrykcjami, które producenci żywności i przewoźnicy muszą spełnić. | ||
Przewozy ładunków nienormatywnych (szkolenie na zlecenie firm) Przewozy nienormatywne to przewozy przekraczające dopuszczalne wymiary pojazdów, ich masy całkowite lub naciski osi na jezdnię. Większość z tych przewozów stanowi poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Albo nie mieszczą się w szerokości pasa drogi powodując zakłócenie ruchu drogowego, albo powodują niszczenie nawierzchni drogi z powodu jej przeciążenia. Dlatego każdy taki przewóz wymaga zgody odpowiednich władz, a jego realizacja bez tej zgody kończy się nałożeniem kar na przewoźnika. | ||
Przewozy towarów niebezpiecznych (szkolenie dla nadzoru) Szkolenie zawierające podstawowe informacje z zakresu transportu drogowego towarów niebezpiecznych. Przeznaczone jest dla nadzoru zrządzającego przewozem rzeczy oraz dla nadzoru i pracowników magazynów zajmujących się załadunkiem i rozładunkiem towarów niebezpiecznych. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. |