nie masz konta? zarejestruj się! |
- Rejestracja
- Szczegóły
Czas pracy kierowców
Szkolenie internetowe (e-learning) niepełne (tylko testy egzaminacyjne) - cena brutto za osobęMiejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu
Czas pracy kierowców jest ściśle kontrolowany przez Inspekcję Transportu Drogowego. i Państwową Inspekcję Pracy. Jest również tematem, w którym występuje najwięcej kar nakładanych na kierowców i przewoźników. W niniejszym szkoleniu omówiono przepisy Unii Europejskiej i przepisy polskie, które regulują tę kwestię.
Unia Europejska ustaliła przepisy dotyczące norm czasu prowadzenia pojazdu przez kierowców, przerw w prowadzeniu oraz norm odpoczynków kierowców. Również istnieją w tym zakresie polskie przepisy, które dla kierowców ustalają normy czasu pracy. Przekraczanie tych norm skutkuje przemęczeniem kierowców i znaczne zwiększenie zagrożenia w ruchu drogowym. Dlatego kwestia przestrzegania norm czasu pracy przez kierowców jest najczęściej kontrolowana przez Inspekcję Transportu Drogowego, a brak przestrzegania tych przepisów skutkuje nałożeniem na kierowcę, osobę zarządzającą transportem drogowym i przewoźnika znacznym kar pieniężnych. W skrajnych przypadkach brak przestrzegania przez kierowców przepisów o czasie pracy może być powodem: CELEM SZKOLENIA JEST zapoznanie osoby szkolonej z obowiązującymi przepisami w zakresie czasu pracy kierowców, celem ustrzeżenia przewoźnika, osobę zarządzającą transportem drogowym i kierowcę przed groźnymi sankcjami.Jaki jest cel szkolenia?
Szkolenie prowadzone jest w trybie internetowym (e-learning). Osoba szkolona po zapisaniu się i dokonaniu opłaty otrzymuje drogą emailową login i hasło dostępu do szkolenia wraz z instrukcją zalogowania i korzystania ze szkolenia. Czas trwania szkolenia: 4 godziny. Dostęp do internetowej platformy szkoleniowej: 4 dni (tempo szkolenia reguluje osoba szkolona - w każdej chwili może przerwać szkolenie lub je wznowić w ciągu 4 dni dostępu).Sposób prowadzenia szkolenia
W ramach szkolenia każdej osobie szkolonej zapewniamy:Co oferujemy na szkoleniu?
Konieczność dostępu do komputera z systemem WINDOWS oraz głośników podłączonych do komputera lub wbudowanych w niego (w szkoleniu jest prowadzony wykład głosowy, stąd konieczność głośników). Zalecane przeglądarki internetowe: Mozilla Firefox, Opera, Chrome.Wymagania
Cena szkolenia: +300 zł brutto. Należność należy wpłacić: na konto bankowe w mBank nr konta 85 1140 2004 0000 3002 7850 5427. Udostępnienie szkolenia: po wpływie należności na konto bankowe lub wcześniej po przesłaniu potwierdzenia wpłaty z banku na adres bmadej@atut-bm.pl.Cena szkolenia
Termin szkolenia: ustala samodzielnie osoba szkolona - my dostosowujemy się do tego terminu. Miejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu (może być np. dom lub praca)Terminy i miejsca szkolenia
Program szkolenia
Omówienie rozporządzenia (WE) nr 561/2006 w sprawie norm czasu prowadzenia pojazdu przez kierowcę, przerw w prowadzeniu oraz odpoczynków kierowcy. Informacje wstępne. Wyłączenia ze stosowania przepisów. Podstawowe definicje. Maksymalne normy czasu prowadzenia pojazdu (nieprzerwanej, dobowej, tygodniowej i dwutygodniowej jazdy). Norma minimalnej przerwy w jeździe i sposób jej dzielenia. Minimalne normy odpoczynku dobowego i tygodniowego kierowców w załodze jedno- i dwuosobowej. Stosowanie odchyleń od norm. Obowiązki i odpowiedzialność przewoźnika i kierowcy w zakresie przepisów o czasie pracy kierowców.
Omówienie polskiej ustawy w 2004 roku o czasie pracy kierowców. Podstawowe definicje. Pojecie czasu pracy kierowcy i jego składniki. Jak rozumieć wymiar czasu pracy kierowcy. Definicje i normy pór pracy nocnej i jej wpływu na czas pracy kierowcy. Przerwy socjalne w pracy kierowcy. Systemy czasu pracy i ich omówienie. Normy pracy dobowej i tygodniowej w poszczególnych systemach czasu pracy. Rozliczenia okresowe czasu pracy kierowcy. Czas dyspozycji do pracy i czas dyżuru - różnice. Co zalicza się do czasu dyżuru? Praca w godzinach nadliczbowych - przypadki i normy czasowe w okresie tygodniowym i rocznym. Zryczałtowana praca w godzinach nadliczbowych.
Omówienie przypadków utraty przez przewoźnika za brak przestrzegania przepisów o czasie pracy kierowców. Pojęcia poważnych naruszeń, bardzo poważnych naruszeń i najpoważniejszych naruszeń.
Posiadamy wdrożony system ochrony danych osobowych RODO. Dane osobowe każdej osoby szkolonej są w nas chronione zgodnie z przepisami RODO. Każda osoba szkolona logująca się po raz pierwszy na internetową platformę szkoleniową jest zapoznana z naszym systemem i potwierdza to wypełnieniem krótkiej ankiety. Po szkoleniu w każdym czasie osoba szkolona ma prawo żądania usunięcia z naszej bazy swoich danych osobowych. Takie żądanie może zgłosić bezpośrednio do systemu RODO na platformie szkoleniowej.RODO
Nasi wykładowcy posiadają umiejętności pedagogiczne i gruntowną wiedzę transportową, którą przekazują na szkoleniach. Właściciel firmy dr inż. Bogusław Madej zaliczył ponad 50 lat pracy i doświadczenia w transporcie. W swojej pracy zawodowej przez kilkunastoletnie okresy był dyrektorem PKS w Częstochowie, kierownikiem Zakładu w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie, prezesem Akademii Transportu i Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w Warszawie, a obecnie założył i prowadzi ATUT-BM Sp. z o.o. również w Warszawie. Autor lub współautor wielu wdrożeń naukowo-badawczych, kilkudziesięciu referatów konferencyjnych i kilkunastu książek o tematyce transportowej. Wieloletni wykładowca uczelniany oraz prowadzący szkolenia dla dorosłych. Posiada wieloletnie doświadczenie naukowe, pedagogiczne i praktyczne w transporcie drogowym.Kwalifikacje wykładowców
Kurs | Do końca | Opcje |
deleted Testy egzaminacyjne w zakresie certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika w przewozach rzeczy. | ||
Osoba zarządzająca transportem drogowym rzeczy (szkolenie) Szkolenie przewidziane jest dla osób będących lub zamierzających być osobami zarządzającymi transportem drogowym rzeczy. Zawiera wiedzę niezbędną dla tych osób. | ||
Przewozy artykułów żywnościowych (szkolenie) Nieprawidłowo produkowana i przewożona żywność na warunkach urągającym zasadom higieny może u końcowych konsumentów wywołać choroby, zatrucia i masowe epidemie. Dlatego produkcja i przewozy żywności są obłożone wieloma restrykcjami, które producenci żywności i przewoźnicy muszą spełnić. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Przewozy ładunków nienormatywnych (szkolenie) Przewozy nienormatywne to przewozy przekraczające dopuszczalne wymiary pojazdów, ich masy całkowite lub naciski osi na jezdnię. Większość z tych przewozów stanowi poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Albo nie mieszczą się w szerokości pasa drogi powodując zakłócenie ruchu drogowego, albo powodują niszczenie nawierzchni drogi z powodu jej przeciążenia. Dlatego każdy taki przewóz wymaga zgody odpowiednich władz, a jego realizacja bez tej zgody kończy się nałożeniem kar na przewoźnika. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Zasady prawidłowego załadunku pojazdu i mocowania ładunku (szkolenie) W szkoleniu omówiono przepisy nakazujące prawidłowy załadunek pojazdów i mocowanie na nich ładunków w sposób zapobiegający powstaniu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i niszczenia dróg przez pojazd z ładunkiem. - Zakończenie: 1 stycznia 2026 r. |