nie masz konta? zarejestruj się! |
- Rejestracja
- Szczegóły
Przewozy ładunków nienormatywnych (szkolenie)
Szkolenie internetowe (e-learning) - cena brutto za osobęMiejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu
Przewozy nienormatywne to przewozy przekraczające dopuszczalne wymiary pojazdów, ich masy całkowite lub naciski osi na jezdnię. Większość z tych przewozów stanowi poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Albo nie mieszczą się w szerokości pasa drogi powodując zakłócenie ruchu drogowego, albo powodują niszczenie nawierzchni drogi z powodu jej przeciążenia. Dlatego każdy taki przewóz wymaga zgody odpowiednich władz, a jego realizacja bez tej zgody kończy się nałożeniem kar na przewoźnika.
Szkolenie skierowane jest do:Do kogo skierowane jest szkolenie?
Celem szkolenia jest zapoznanie osoby szkolonej z przepisami dotyczącym wykonywania przewozów nienormatywnych i wymaganiami, jakie przewoźnik musi spełnić, aby t przewozy realizować, a w szczególności wyjaśnienie uczestnikom szkolenia:Jaki jest cel szkolenia?
Szkolenie prowadzone jest w trybie internetowym (e-learning). Osoba szkolona po zapisaniu się i dokonaniu opłaty otrzymuje drogą emailową login i hasło dostępu do szkolenia wraz z instrukcją zalogowania i korzystania ze szkolenia. Czas trwania szkolenia: 5 godzin. Dostęp do internetowej platformy szkoleniowej: 4 dni (tempo szkolenia reguluje osoba szkolona - w każdej chwili może przerwać szkolenie lub je wznowić w ciągu 4 dni dostępu).Sposób prowadzenia i czas szkolenia
Miejsce szkolenia: dowolne miejsce z dostępem do komputera i Internetu (może być np. dom lub praca). Termin szkolenia: dowolny - do uzgodnienia z osobą szkoloną (każda osoba szkolona jest indywidualnie). Cena szkolenia: 307,50 zł brutto. (250 zł netto + 23% VAT) Należność należy wpłacić: na konto bankowe w mBank nr konta 85 1140 2004 0000 3002 7850 5427. Udostępnienie szkolenia: po wpłynięciu:Miejsce, termin i cena szkolenia
W ramach szkolenia każdej osobie szkolonej zapewniamy:Co oferujemy na szkoleniu?
Konieczność dostępu do komputera z systemem WINDOWS oraz głośników podłączonych do komputera lub wbudowanych w niego (w szkoleniu jest prowadzony wykład głosowy, stąd konieczność głośników). Zalecane przeglądarki internetowe: Mozilla Firefox, Opera, Chrome.Wymagania wobec osób szkolonych
Moduł 1 - Informacje wstępne Moduł 2 - Pojazdy nienormatywne Rodzaje pojazdów, naczep i przyczep nienormatywnych oraz ich omówienie. Zasady dopuszczanie do ruchu pojazdu nienormatywnego. Uzyskiwanie odstępstwa od warunków technicznych spełnianych wymaganych wobec pojazdów. Homologacja typu pojazdów nienormatywnych i jej omówienie. Moduł 3 - Zezwolenia na wykonywanie przewozów nienormatywnych Warunki wykonywania przewozu nienormatywnego. Kategorie zezwoleń na przewozy nienormatywne i ich omówienie. Warunki przejazdu przewozu nienormatywnego. Moduł 4 - Organizacja przewozów nienormatywnych problemy związane z organizacją i realizacją przewozów nienormatywnych. Zasady i etapy organizacji przewozów nienormatywnych. Czynności poprzedzające przewóz, a w tym rozpoznanie zadania przewozowego, dobór środka transportu i trasy przewozu, urządzeń i narzędzi do obsługi procesu, mocowania i zabezpieczenia ładunku, ekipy załadunkowej i wyładunkowej. Uzyskanie zezwolenia na przewóz nienormatywny. Opracowanie technologii transportu i przygotowanie dokumentacji. Warunki i zasady pilotowania przewozu nienormatywnego. Załadunek, przewóz i rozładunek ładunku nienormatywnego. Film pokazowy. Moduł 5 - Przewozy nienormatywne w transporcie kombinowanym Definicja transportu kombinowanego. Dlaczego transport kombinowany jest preferowany w przewozach nienormatywnych? Przykłady nienormatywnych przewozów w transporcie kolejowym, wodnym śródlądowym, morskim i lotniczym. Film. Moduł 6 - Kontrole drogowe przewozów nienormatywnych Kiedy jest dozwolony przewóz nienormatywny? organy mające uprawnienia do kontroli przewozów nienormatywnych i ich omówienie. Obowiązki kierowcy w zakresie przewozów nienormatywnych. Co sprawdzają organy kontrolne w czasie kontroli przewozów nienormatywnych? Sankcje za brak przestrzegania przepisów w przewozach nienormatywnych. Przykłady kontroli przewozów nienormatywnych. Film. Moduł 7 - Filmy Filmy prezentujące nagrane przez przewoźników ilustrujące przebieg realizacji rzeczywiście wykonanych przewozów nienormatywnych. Moduł 8 - Słownik podstawowych pojęć dotyczących przewozów nienormatywnych Podstawowe pojęcia w przewozach nienormatywnych i ich zdefiniowanie. Moduł 9 - Testy ćwiczebne Testy ćwiczebne sprawdzające stan wiedzy osoby szkolonej nabytej na szkoleniu. Moduł 10 - Test egzaminacyjny Test egzaminacyjny zaliczający odbycie szkolenia.Program szkolenia
Podstawy prawne wykonywanie przewozów nienormatywnych. Definicja przewozu normatywnego i charakterystyka jego parametrów. Definicja przewozu nienormatywnego i podstawowych pojęć występujących w przewozach nienormatywnych. Właściwości przewozu nienormatywnego. Wpływ rodzaju drogi na kwalifikację przewozu nienormatywnego..
Wstęp Definicje i normy Podział ładunków nienormatywnych Dokumenty w przewozach nienormatywnych Zezwolenia w przewozach nienormatywnych Zezwolenie kategorii I Zezwolenie kategorii II Zezwolenia kategorii III, IV, V i VI Zezwolenie kategorii VII Organizacja przewozów nienormatywnych Czynności przygotowawcze Rozpoznanie zadania Dobór środka transportu Ustalenie trasy przewozu Załatwienie zezwolenia na przewóz Dobór urządzeń i narzędzi do obsługi przewozu Dobór mocowań i zabezpieczeń Dobór ekipy załadunkowej i wyładunkowej Opracowanie technologii transportu Przygotowanie pojazdu do przewozu Podstawienie pojazdu Załadunek pojazdu Zabezpieczenie ładunku Przygotowanie transportu i pobieranie wymaganych dokumentów Realizacja przewozu Zezwolenie na przewóz Trasa przewozu System zabezpieczeń przy przewozie ładunku nienormatywnego System nadzoru przy przewozie ładunku nienormatywnego Rozładunek Ładunki nienormatywne – Przewozy kombinowane Kontrole w przewozach nienormatywnych Przewozy nienormatywne w innych krajach Podsumowanie ŹródłaSpis treści podręcznika (materiałów szkoleniowych)
Pojazdy nienormatywne
Posiadamy wdrożony system ochrony danych osobowych RODO. Dane osobowe każdej osoby szkolonej są w nas chronione zgodnie z przepisami RODO. Każda osoba szkolona logująca się po raz pierwszy na internetową platformę szkoleniową jest zapoznana z naszym systemem i potwierdza to wypełnieniem krótkiej ankiety. Po szkoleniu w każdym czasie osoba szkolona ma prawo żądania usunięcia z naszej bazy swoich danych osobowych. Takie żądanie może zgłosić bezpośrednio do systemu RODO na platformie szkoleniowej.RODO
Dr inż. Bogusław Madej Ponad 50 lat pracy i doświadczenia w transporcie. W swojej pracy zawodowej przez kilkunastoletnie okresy był dyrektorem PKS w Częstochowie, kierownikiem Zakładu w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie i prezesem utworzonej przez siebie Akademii Transportu i Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w Warszawie. W roku 2019 zrezygnował z kierowania Akademią i założył samodzielną własną firmę ATUT-BM Sp. z o.o. również w Warszawie. Autor lub współautor wielu wdrożeń naukowo-badawczych, kilkudziesięciu referatów konferencyjnych i kilkunastu książek o tematyce transportowej i spedycyjnej. Wieloletni wykładowca uczelniany, szkół średnich oraz prowadzący szkolenia stacjonarne, internetowe (e-learning i blended learning) i webinarowe dla dorosłych.Kwalifikacje wykładowcy
Kurs | Do końca | Opcje |
Czas pracy kierowców Czas pracy kierowców jest ściśle kontrolowany przez Inspekcję Transportu Drogowego. i Państwową Inspekcję Pracy. Jest również tematem, w którym występuje najwięcej kar nakładanych na kierowców i przewoźników. W niniejszym szkoleniu omówiono przepisy Unii Europejskiej i przepisy polskie, które regulują tę kwestię. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
deleted Testy egzaminacyjne w zakresie certyfikatu kompetencji zawodowych przewoźnika w przewozach rzeczy. | ||
Osoba zarządzająca transportem drogowym rzeczy (szkolenie) Szkolenie przewidziane jest dla osób będących lub zamierzających być osobami zarządzającymi transportem drogowym rzeczy. Zawiera wiedzę niezbędną dla tych osób. | ||
Przewozy artykułów żywnościowych (szkolenie) Nieprawidłowo produkowana i przewożona żywność na warunkach urągającym zasadom higieny może u końcowych konsumentów wywołać choroby, zatrucia i masowe epidemie. Dlatego produkcja i przewozy żywności są obłożone wieloma restrykcjami, które producenci żywności i przewoźnicy muszą spełnić. - Zakończenie: 31 grudnia 2026 r. | ||
Zasady prawidłowego załadunku pojazdu i mocowania ładunku (szkolenie) W szkoleniu omówiono przepisy nakazujące prawidłowy załadunek pojazdów i mocowanie na nich ładunków w sposób zapobiegający powstaniu zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i niszczenia dróg przez pojazd z ładunkiem. - Zakończenie: 1 stycznia 2026 r. |